iF Design Award 2013

Coesfeld, i mars 2013 – Guld för Parador och D’art Design

Utmärkelser

Paradors mässmonter på Domotex 2012 tilldelades i mars den högsta utmärkelsen, iF communication design awards, i kategorin corporate architecture.

Den prominenta juryn motiverade sitt beslut med orden: ”Hela mässmontern är snarast diskret och mycket precist gestaltad, den uppvisar en otroligt vacker transparens. Vi är mycket övertygade av detta koncept.” Volkmar Halbe, VD i Parador, och Guido Mamczur, VD i D’art Design Gruppe, tog emot utmärkelsen vid den festliga prisutdelningen i BMW Welt München. Birgit Kunth, marknadsföringschef på Parador, förklarar värdet av utmärkelsen för Parador: ”Den monolitiska mässmontern visar Paradors märkesvärden i tredimensionaliteten. Vi vill fascinera människorna med produkter som är både anspråksfulla, innovativa och värdefulla. Mässmontern som öppen plattform erbjöd ett utmärkt tillfälle att skapa nya affärskontakter och var därmed även en stor framgång affärsmässigt sett.”

iF design awards återspeglar de aktuella tendenserna inom design och lönsamheten med bra gestaltade produkter. Vid iF communication design award 2013 lämnades det in totalt 1086 kreativa bidrag.

Endast 20 bidrag av totalt 346 pristagare i iF communication design award hedrades med en guldutmärkelse.

thumb03_03-2013_iF_Design_Award