Parador lanserar slutkundsmagasinet BODEN

Coesfeld, i mars 2014 – Parador har nu gett ut det första numret av ett nytt slutkundsmagasin.

Magasinet med titeln ”Boden” som betyder ”golv” på tyska berättar på mer än 100 sidor historien om en resa vars vision är sökandet efter världens vackraste hem. Denna spännande berättade och exklusivt fotograferade resa för oss till inspirerande platser och människor med unika livsföreställningar.

Magasinets namn är program, för golvet står alltid i fokus och spelar en viktig roll i alla historier. Det nya magasinet ”Boden” och den kompletterande appen kommer ut en gång om året i en tysk och en engelsk språkversion.

”Varumärkeskommunikation är i dag mer än bara förmedling av produktinformation”, förklarar marknadsföringschefen Birgit Kunth som även ansvarar för varumärkeshanteringen på Parador. ”Även den rent subtila förförelsens tid är förbi. I dag är det endast samspelet mellan starka krafter som ger en stor effekt. Till detta hör i framtiden i större utsträckning också relevanta upplevelser med varumärket som gör våra partner och kunder begeistrade.”

parador_app_screen_01_Parador_Magazin_BODEN

Sedan den 1 mars finns ”Boden” också som app med underhållande historier och bakgrundsinformation. Appen hittar man i App Store under sökbegreppet "Parador Magazin” och kan laddas ner kostnadsfritt.