Fotvarm och lämplig för både kök och badrum

Coesfeld, i januari 2012 – Den som inte bara vill ha optiskt anspråksfulla trä- eller stendekorer i vardagsrummet, utan även i köket eller badrummet hittar sina favoriter i den nya vinylkollektionen från Parador: 20 varianter i olika format upp till långa tiljor erbjuder golv för varje inredningsstil.

Fördelarna med en elastisk golvbeläggning är uppenbara. Den är varm och skön för fötterna, robust och lättskött, lämplig för golvvärme, halksäker och tyst och ger därmed en god rumsakustik. Tack vare att den är okänslig mot vatten kan den också läggas i kök och badrum.

Parador erbjuder elastiska golv både på en bas av HDF-bärplattor och i 5 mm solitt material. Genom den låga tjockleken är de mycket lämpliga för renovering. Alla tiljor är försedda med en klickprofil på lång- och kortsidorna och kan läggas enkelt och stabilt utan specialverktyg.

Golvet ger ett autentiskt intryck genom mikro-V-fogarna som framhäver plankkaraktären. En nyhet på marknaden är en över 2 m lång vinyltilja. Med detta långformat kan en generös, modern look skapas som gör att små rum verkar större genom den regelbundna golvbilden.

De elastiska golvbeläggningarna från Parador är mycket svårantändliga, antibakteriella och lämpliga för allergiker. Dekorerna sträcker sig från träimitationer i olika färgställningar (ek, valnöt, vildapel och pinje) till två skifferimitationer i svart eller grått. De förväntas finnas tillgängliga i handeln från och med andra kvartalet 2012.