Greenguard Gold för
Eco Balance PUR

Coesfeld, i augusti 2014 – Golvbeläggningen ”Eco Balance PUR” från Parador som presenterades på Domotex har tilldelats certifieringen ”Greenguard Gold”. Kvalitetslogon delas ut till produkter av det världsledande säkerhets- och certifieringsföretaget UL (Underwriter Laboratories).

Greenguard-certifieringsprogrammen fastställer standarder för produkter som används i inredningar. Målet är att säkerställa inomhusluftkvaliteten i offentliga och privata utrymmen. Produkterna testas direkt efter tillverkningen i speciella emissionskammare. Med Greenguard- certifieringen ger företag mer trovärdighet till sitt hållbarhetsanspråk, eftersom den styrks av empiriska, vetenskapliga data från en internationellt erkänd organisation. Certifieringarna används för vissa byggnadsklassificeringar.

Eco Balance PUR från Parador är en modern elastisk golvbeläggning vars dekorskikt är belagt med polyuretan. Denna beläggning tillåter en autentisk strukturering av dekorpappret. Golvet övertygar dessutom genom utmärkta akustiska egenskaper och en behaglig, varm känsla när man rör vid det. Eco Balance PUR är redan märkt med relevanta miljöcertifikat som till exempel ”Blå ängeln” och PEFC. Det nya sortimentet består av 6 långa tiljor (2200 x 243 x 9 mm), 3 korta tiljor (1285 x 194 x 9 mm) och 6 olika trädekorer. Alla golv är utrustade med en 4-sidig mini-V-fog.

greenguard_Icon