Parador fördubblar vinylprogrammet

Coesfeld, i januari 2014 – Efter den glänsande starten för Paradors vinylprogram 2012 har golvtillverkaren från Coesfeld nu fördubblat sitt sortiment av elastiska golv.

De nya dekorerna är i typisk Paradorstil nästan perfekta imitationer av materialen sten, trä och betong. Parador erbjuder vinylgolv både på en bas av HDF-bärplattor och i en variant i 5 mm solitt material. Nytt i sortimentet är vinyl i solitt material med klinkerformatet 598 x 294 mm som är särskilt populärt som köks- eller badrumsgolv. Klickfogarna Safe- Lock® resp. Comfort-Click ger en enkel och säker läggning.

Trenden ”upcycling”

En viktig trend är så kallad upcycling. Gamla, använda material sätts samman till nya objekt och får därmed ett högre värde. Helt i denna trend går vinylgolvet ”Classic 2030/2050 Boxwood Vintage brun” från Parador. Golvets livfulla, mörka blandlook passar perfekt i en modern miljö som förenar gammalt med nytt på ett snyggt sätt.

thumb_Classic_2030_2050_Boxwood_Vintage_braun

Vinyl "Classic 2030/2050 Boxwood Vintage brun".

Klinkerformat i bekant utseende

Vinylgolvet ”Trendtime 5.50 Desert grå” i klinkerformatet 598 x 294 mm motsvarar det bekanta utseendet på sten- eller keramikgolv i kök eller badrum. Varianten av solitt material är mycket lämplig för våtrum genom att den är okänslig mot vatten.

thumb_desert_grau

Vinyl "Trendtime 5.50 Desert grå".

Trälook i badrum med vinyl

Trälook i badrum blir allt populärare, för den utstrålar värme och trygghet. Det är särskilt viktigt för moderna badrum som har utvecklat sig från det gamla våtutrymmet till wellness-oasen. Det är särskilt enkelt att skapa intrycket av en parkett med vinylgolv i solitt material som är okänsliga mot vatten.

thumb_Eiche_Royal_natur_gekaelkt

Vinyl "Classic 2030/2050 Eiche Royal natur gekälkt".

Nerladdningslänk till bilderna i hög upplösning