Historiska golvbilder med laminat

Coesfeld, i april 2013 – Längtan efter det som är bekant och tryggt är en stark känsla i vår tid.

thumb02_07-2013_TrendKlassik”Ek Versailles” har ett elegant, franskt fiskbensmönster. De generöst dimensionerade tiljorna i Trendtime 8-formatet 1285 x 330 mm bevisar att moderniserade klassiker kan uppfylla moderna boendekrav. Med ”Ek Maritim” kan man ta hem den stora vida världens flair till sitt eget hem, för detta golv är en anpassad version av ett typiskt skeppsdäck. Den schackmönstrade dekoren ”Ek Louvre” är också en klassiker som väcker minnen från den gamla goda tiden. Laminatgolvet ”Classic 1040 Ek ändträ” kombinerar den bekanta ändträparketten med laminatgolvets fördelar. Golvet läggs mycket enkelt genom att brädorna klickas ihop med varandra. Övergångarna mellan de enskilda brädorna är nästintill perfekt utformade så att man knappt kan upptäcka att det rör sig om en imitation. Därför kan du enkelt skapa utseendet av ett äkta ändträgolv hemma hos dig själv. Alla dekorer finns i moderna färger.

thumb01_07-2013_TrendKlassikHistoriska parkettmönster – modern teknik

De nya parkettgolven med klassiska läggningsmönster i flät- och tärnings mönster ger en majestätisk effekt. De trollar fram charmen från den gamla goda tiden i ditt eget hem. Parador har realiserat dessa mönster på breda golvtiljor som kan läggas enkelt och säkert med klickteknik och väcka gamla mästares konst till liv igen.

MER INFO

LAMINAT TRENDTIME