Nytt i laminat Classic- sortimentet 2014

Coesfeld, i januari 2014 – Klassiska teman och extraordinära dekorer även för mainstream berikar från 2014 laminatserien ”Classic” från Parador.

Skeppsgolv av snarast ”blommiga” träslag, breda ekgolvtiljor i matt vitfärgning och rustika laminat som imiterar gamla trägolv med tydliga bruksspår sätter moderna accenter.

Nytolkade skeppsgolv

”State of the Art” är ledmotivet för alla produkter från Parador. Detta gäller även för det nya 3-stavs skeppsgolvet för vilket premiumtillverkaren har utvecklat en speciell pressplåt som är harmoniskt anpassad till dekorerna och därmed förlänar dem en särskilt naturlig, autentisk utstrålning. Förutom ek finns det även andra skeppsgolv i Paradors program: snarast ”blommiga” träslag som valnöt, ask, lärkträ eller bergalm sätter skeppsgolv i nytt ljus. Laminatet ”Classic 1050 Ask vit kalkad” är en stämningsfull skeppsgolvsdekor som med sin diskreta, vit- gråa färgton passar väl i en modern miljö.

thumb_classic105053f2506d98cca

Laminat ”Classic 1050 Ask vit kalkad”.

Matta ytor ger modern look

De breda golvtiljorna ”Valnöt natur breda golvtiljor” förenar rustikhet med elegans i en mörkbrun ton. Den matta ytan som används inom många områden av interiördesign ger en modern look.

thumb_Classic_1050_Walnuss_natur_Landhausdiele

Laminat ”Classic 1050 Valnöt natur breda golvtiljor”.

Tradition och modernitet

Vintagestilen är fortfarande en trend och med laminatgolvet ”Ek Tradition gråbeige” kan lanthusdrömmar kombineras med moderna boendekrav. Tack vare sin levande struktur och klara ljusgrå och bruna toner passar detta golv i varje miljö.

thumb_Classic_1050_Eiche_Tradition

Laminat ”Classic 1050 Ek Tradition gråbeige breda golvtiljor”.

Urgamla golv var förebild

För dekoren ”Ek Heritage” var urgamla golv förebild. Föreställ dig ett kvistigt trägolv där flera uppbrutna ställen har reparerats med bitar av ändträ. Denna starka, rustika golvbild har Parador imiterat på ett autentiskt sätt. Den stämningsfulla dekoren passar till dem som gillar vintagestilen. Även de breda golvtiljorna ”Ek Artdéco vanilj” hör till denna serie. Här har en stark sprickighet betonats med spackel i kontrasterande färg.

thumb_Eiche_Heritage_natur

Laminat ”Classic 1050 Ek Heritage natur”.

thumb_Eiche_Artdeco_Vanille

Laminat ”Classic 1050 Ek Artdeco vanilj”.

Nerladdningslänk till bilderna i hög upplösning