Coesfeld, i januari 2012 – Hotellet nhow i Berlin överraskar gästerna med det ovanliga.

Zaha Hadid

thumb09_01-2012_Pink-PopTill exempel med en egen inspelningsstudio över floden Spree och en rumservice som tar upp Gibsongitarrerna och förstärkarna till rummet, Ännu ovanligare är hotellets hela interiör som har designats av New York- designern Karim Rashid i hans typiska färgglada, nästan surrealistiska stil.

Den visionära designern Karim Rashid vill bryta med gamla syn- och livsvanor. För att omsätta detta krav på golvet utvecklade han i samarbete med Parador tre laminatgolv för hotellrummen i respektive byggnadsdels färger: rosa i det östra tornet, blått i västra tornet och diskret grått för det övre tornet. För realiseringen av sådana extraordinära projekt lämpar sig Paradors laminat Identity perfekt. Tack vare det digitala tryckförfarandet ”ArtPrint” kan unikat i överlägsen tryckkvalitet och fascinerande färgbriljans framställas. Parador levererade dessutom det passande underlaget, ”Akustik-Protect 100”, som garanterar en mycket god rumsakustik – inte helt oviktigt för ett ”musikerhotell”.

MER INFO

PRISERNA

För dess konstruerade hissar i nhow vann Karim Rashid 2012, red dot award.

Karim Rashid