Nyhet: textil golvbeläggning ”ClickTex” från Parador

Coesfeld, i januari 2014 – Den nya textila golvbeläggningen ClickTex från Parador ger gestaltningsfrihet.

Mattiljorna finns tillgängliga i många färg- och designvarianter och kan kombineras med varandra för en individuell och kreativ golvgestaltning. På så sätt fås ett individuellt golv som passar till rummets förhållanden och den egna smaken. ClickTex-tiljorna i formatet 1285 x 400 x 13 mm läggs lika enkelt som laminat med klickmekanik. Jämfört med rullvara är spillet mindre. ClickTex är varmt och skönt för fötterna, tyst, halksäkert och övertygar dessutom med sitt extraordinära utseende.

Två varianter: ClickTex Classic 4010
och ClickTex Trendtime 1

ClickTex är uppbyggt av formstabila HDF-plattor med ett bottenlager av kork och en högkvalitativ, tuftad yta i 100 procent polyamid (PA). Det finns i de båda varianterna ”Classic” och ”Trendtime” i kvaliteterna Mélange Velours och Frisé. ”Classic 4010” domineras av varma, hemtrevliga färger i sand-, guld-, brun- och gråtoner. Produktserien ”Trendtime 1” finns i 13 trendiga färger och två designmönster. Tiljorna kan både sättas samman enfärgat och efter ”Mix-and-Match”-principen. På så vis kan man till exempel kombinera flera färgtoner med varandra, lägga en övergång från ljust till mörkt eller kontrastera med enskilda färger.